Szkolenia specjalistyczne

Szkolenia specjalistyczne dla kadry dydaktycznej i dydaktyczno-badawczej

Cel szkolenia

Rozszerzenie wiedzy z zakresu wsparcia w procesie kształcenia osób z wybranym rodzajem niepełnosprawności (psychiczna, narządu słuchu, narządu wzroku) oraz nabycie kompetencji społecznych w zakresie wykonywanych obowiązków oraz kompetencji dydaktycznych kadry akademickiej w zakresie edukacji włączającej.

Czas szkolenia

1 dzień szkoleniowy po 8h (8 x 45 min)

Potwierdzenie uczestnictwa

Uczestnik otrzyma certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia.

Zakres szkolenia

Uczestnik ma do wyboru tematykę szkolenia z trzech zakresów (można wybrać od 1 do 3 tematów):

 

I. Racjonalne wsparcie podczas zajęć dydaktycznych osób z zaburzeniami psychicznymi i poznawczymi.

Bloki tematyczne:

1. Charakterystyka zaburzeń psychicznych i poznawczych.

2. Dobre praktyki w zakresie adaptacji procesu kształcenia do potrzeb osób z zaburzeniami psychicznymi i poznawczymi.

3. Zasady adaptacji materiałów dydaktycznych i dostosowania zaliczeń i egzaminów do potrzeb osób z zaburzeniami psychicznymi i poznawczymi.

Zagadnienia szczegółowe:

1. Charakterystyka wybranych zaburzeń psychicznych.

2. Poznawcze aspekty zaburzeń i ich wpływ na proces dydaktyczny.

3. Adaptacja procesu dydaktycznego do potrzeb osób z zaburzeniami zdrowia psychicznego.

4. Sposoby radzenia sobie z sytuacjami kryzysowymi.

5. Wpływ leczenia farmakologicznego na uczenie się.

6. Charakterystyka zaburzeń ze spektrum autyzmu i zaburzenia współwystępujące.

7. Sposoby reagowania na nietypowe zachowania studentów.

8. Formy wsparcia edukacyjnego osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

 

II. Racjonalne wsparcie podczas zajęć dydaktycznych osób z niepełnosprawnością narządu wzroku.

Bloki tematyczne:

1. Charakterystyka niepełnosprawności narządu wzroku.

2. Dobre praktyki w zakresie adaptacji procesu kształcenia do potrzeb osób z niepełnosprawnością narządu wzroku.

3. Zasady adaptacji materiałów dydaktycznych i dostosowania zaliczeń i egzaminów do potrzeb niepełnosprawnością narządu wzroku.

Zagadnienia szczegółowe:

1. Rodzaje i skutki niepełnosprawności narządu wzroku w kontekście codziennego funkcjonowania.

2. Dobre praktyki w zakresie adaptacji procesu kształcenia do potrzeb osób z tą dysfunkcją, odpowiedniego przygotowywania prezentacji i materiałów wizualnych a także adaptacji egzaminów i zaliczeń do potrzeb ON z tym rodzajem niepełnosprawności.

3. Stosowanie technik asystujących.

 

III. Racjonalne wsparcie podczas zajęć dydaktycznych osób z niepełnosprawnością narządu słuchu.

Bloki tematyczne:

1. Charakterystyka niepełnosprawności narządu słuchu.

2. Dobre praktyki w zakresie adaptacji procesu kształcenia do potrzeb osób z niepełnosprawnością narządu słuchu.

3. Zasady adaptacji materiałów dydaktycznych i dostosowania zaliczeń i egzaminów do potrzeb niepełnosprawnością narządu słuchu.

Zagadnienia szczegółowe:

1. Rodzaje i skutki niepełnosprawności narządu słuchu w kontekście codziennego funkcjonowania.

2. Dobre praktyki w zakresie adaptacji procesu kształcenia do potrzeb osób z tą dysfunkcją, odpowiedniego przygotowywania prezentacji i materiałów wizualnych a także adaptacji egzaminów i zaliczeń do potrzeb ON z tym rodzajem niepełnosprawności.

3. Stosowanie technik asystujących.

Rekrutacja

Blok I - Racjonalne wsparcie podczas zajęć dydaktycznych osób z zaburzeniami psychicznymi i poznawczymi (kliknij w datę szkolenia, na które chcesz się zapisać)

 23.11.2023

Blok II - Racjonalne wsparcie podczas zajęć dydaktycznych osób z niepełnosprawnością narządu wzroku (kliknij w datę szkolenia, na które chcesz się zapisać)

 

Blok III - Racjonalne wsparcie podczas zajęć dydaktycznych osób z niepełnosprawnością narządu słuchu (kliknij w datę szkolenia, na które chcesz się zapisać)