Szkolenia specjalistyczne dla kadry dydaktycznej i dydaktyczno-badawczej
Cel szkolenia
Rozszerzenie wiedzy z zakresu wsparcia w procesie kształcenia osób z wybranym rodzajem niepełnosprawności (psychiczna, narządu słuchu, narządu wzroku) oraz nabycie kompetencji społecznych w zakresie wykonywanych obowiązków oraz kompetencji dydaktycznych kadry akademickiej w zakresie edukacji włączającej.
Czas szkolenia
1 dzień szkoleniowy po 8h (8 x 45 min)
Potwierdzenie uczestnictwa
Uczestnik otrzyma certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia.
Zakres szkolenia
Uczestnik ma do wyboru tematykę szkolenia z trzech zakresów (można wybrać od 1 do 3 tematów):
I. Racjonalne wsparcie podczas zajęć dydaktycznych osób z zaburzeniami psychicznymi i poznawczymi.
Bloki tematyczne:
1. Charakterystyka zaburzeń psychicznych i poznawczych.
2. Dobre praktyki w zakresie adaptacji procesu kształcenia do potrzeb osób z zaburzeniami psychicznymi i poznawczymi.
3. Zasady adaptacji materiałów dydaktycznych i dostosowania zaliczeń i egzaminów do potrzeb osób z zaburzeniami psychicznymi i poznawczymi.
Zagadnienia szczegółowe:
1. Charakterystyka wybranych zaburzeń psychicznych.
2. Poznawcze aspekty zaburzeń i ich wpływ na proces dydaktyczny.
3. Adaptacja procesu dydaktycznego do potrzeb osób z zaburzeniami zdrowia psychicznego.
4. Sposoby radzenia sobie z sytuacjami kryzysowymi.
5. Wpływ leczenia farmakologicznego na uczenie się.
6. Charakterystyka zaburzeń ze spektrum autyzmu i zaburzenia współwystępujące.
7. Sposoby reagowania na nietypowe zachowania studentów.
8. Formy wsparcia edukacyjnego osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
II. Racjonalne wsparcie podczas zajęć dydaktycznych osób z niepełnosprawnością narządu wzroku.
Bloki tematyczne:
1. Charakterystyka niepełnosprawności narządu wzroku.
2. Dobre praktyki w zakresie adaptacji procesu kształcenia do potrzeb osób z niepełnosprawnością narządu wzroku.
3. Zasady adaptacji materiałów dydaktycznych i dostosowania zaliczeń i egzaminów do potrzeb niepełnosprawnością narządu wzroku.
Zagadnienia szczegółowe:
1. Rodzaje i skutki niepełnosprawności narządu wzroku w kontekście codziennego funkcjonowania.
2. Dobre praktyki w zakresie adaptacji procesu kształcenia do potrzeb osób z tą dysfunkcją, odpowiedniego przygotowywania prezentacji i materiałów wizualnych a także adaptacji egzaminów i zaliczeń do potrzeb ON z tym rodzajem niepełnosprawności.
3. Stosowanie technik asystujących.
III. Racjonalne wsparcie podczas zajęć dydaktycznych osób z niepełnosprawnością narządu słuchu.
Bloki tematyczne:
1. Charakterystyka niepełnosprawności narządu słuchu.
2. Dobre praktyki w zakresie adaptacji procesu kształcenia do potrzeb osób z niepełnosprawnością narządu słuchu.
3. Zasady adaptacji materiałów dydaktycznych i dostosowania zaliczeń i egzaminów do potrzeb niepełnosprawnością narządu słuchu.
Zagadnienia szczegółowe:
1. Rodzaje i skutki niepełnosprawności narządu słuchu w kontekście codziennego funkcjonowania.
2. Dobre praktyki w zakresie adaptacji procesu kształcenia do potrzeb osób z tą dysfunkcją, odpowiedniego przygotowywania prezentacji i materiałów wizualnych a także adaptacji egzaminów i zaliczeń do potrzeb ON z tym rodzajem niepełnosprawności.
3. Stosowanie technik asystujących.
Rekrutacja
Blok I - Racjonalne wsparcie podczas zajęć dydaktycznych osób z zaburzeniami psychicznymi i poznawczymi (kliknij w datę szkolenia, na które chcesz się zapisać)
Blok II - Racjonalne wsparcie podczas zajęć dydaktycznych osób z niepełnosprawnością narządu wzroku (kliknij w datę szkolenia, na które chcesz się zapisać)
Blok III - Racjonalne wsparcie podczas zajęć dydaktycznych osób z niepełnosprawnością narządu słuchu (kliknij w datę szkolenia, na które chcesz się zapisać)